16 Şubat 2012 Perşembe

KAKAOLU- KAHVELİ KEK

                                                                              

KAKAOLU- KAHVELİ KEK


Dün Canım arkadaşım Değmesin yağlı boya yapmış bloguna yazmıştı.. Tarif Bir tutam kekiğin tarifi diyede eklemişti. Dünden beri aklımda ama dün yapmak nasip olmadı. Bu günde bir aksilik olmadan erkenden yapayım dedim. Ama malzemeleri hazırlayıp tezgaha koyayım derken bir kavanoz türk kahvesini döktüm çekmecenin içine. Temizledikten sonra baktım bir bardak süt kalmış. Taktım kafaya yapıcam her koşulda ben bu keki ıslak olsun kuru olsun fark etmez. ( Malum izmir yağmurlu çocuklarla çıkamam dışarı süt almaya)

Biraz ordan biraz burdan derken Görüntüsü ve kokusu şahane bir kek çıktı ortaya. Çocuklar lezzetin onayladı. Ben akşam orucumu açtıktan sonra tadıcam..

TARİF:


3 Yumurta
1 bardak süt
1/2 bardak su
1.5 su bardağı şeker
1 çaybardağı sıvı yağ
50 gr kakao
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
( kavanozun dibinde kalan yaklaşık 1/2 yemek kaşığı türk kahvesi)

Hiç bir sıra gözetmeden tüm malzemeri ekmek yapma makinesine koydum. Kek proğramında pişirdim.

Ekmek yapma makineniz yoksa siz orjinal tarife bir göz atın.

AFİYET OLSUN

18 yorum:

  1. hmm harika gorunuyor eline saglik :)) bana daha firsat olmadi denemek icin, ayrica azmine hayran kaldim tebrikler, ben kendimi dusunemiyorum coktan cigli basmistim anneeeeeeeeeeeeeee diye hehehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebek misali sağ ol canım ben daha tadamadım. Sabır küpüyümdür ben:)

      Sil
    2. Rabbim sabrini arttirsin sanirim niyetlisin rabbim kabul etsin azicik kaldi sabir :)) orucunu actiginda su garip kelebegi unutma olurmu hayirli mutlu huzurlu bir yuvam bicir bicir yavrularim olsun hehehe hayallerime bak ;) opuyorum seni

      Sil
    3. Allah kabul etsin namazlardan sonra sayıyorum tüm arkdaşlarımın adını. Söz senide ekledim listeye allah yüregindekinin hayırlısını versin inşallah.

      Sil
    4. allah razi olsun canim benim

      Sil
  2. RABBIM tutduğun orucları kabul eylesın..

    Kuşum ellerine sağlık evde coluk cocuk olunca hesaplar çarşıya uymaz..
    Akıldan gecen le uygulama farklı olur..
    Olsun ..netıce de onlar var ıse bız varız.
    İyi ki çocuklarımız var...

    Afiyetler olsun kuzucuklara..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim aynen öyle hesaplar tutmuyo. Sonuç güzel ama şükür.

      Sil
  3. Yani maşallah bu kadar güzel yapar ve hızlı olur bir ev hanımı tebrik ederim!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben senin eline su dökemem.... sağ ol canım.

      Sil
  4. Bir türk kahvesi sever olarak hiç hamurişinde denemedim, severmiyim merak da ettim. Kekin şahane gözüküyor, afiyet olsun, allah kabul etsin bu arada, battaniyeyi bekliyorum merakla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım sağ ol canım battaniye yayında. Bnede çok merak ediyorum nasıl olduğunu

      Sil
  5. Kek içine türk kahvesi mi?ilk kez duyuyorum benim cahilliğimdir belkide:)denemek lazım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim duymam mümkün değil canım sabah ben uydurdum normalde üstünde sos olması lazımdı kahveden ama benim yetecek kadar kahvem olmadığından o kalan azçık kahveyi içine ekledim. Çocuklar çok güzle oldu dedi diye yayınladım bende daha tatmadım 2 saat sonra tadıcam kısmetse:)

      Sil
  6. görüntü ve koku güzel olmaz mı kakao ve kahve ,hemde ne güzel kokmuştur mis gibi.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. keki tattınmı canım merak ediyorum nasıl olmuş türk kahvesiyle:) eminim güzeldir ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tattım canım tattım gerçekten çok güzel olmuş. Keşke içine cevizde koysaymışım dedim browniye benzemiş tadı. Ama kahve tadı baskın değil daha çok koynayada cesaret edemem ama .

      Sil