9 Ekim 2012 Salı

Kefir....

Dün sorulan sorulara yanıt vermeye başlayayım.
Öncelikle kefir neden alerjimi etkilememiş olabilir çünkü içinde yararlı bakteriler var bir alt seviyesi olan probiyotik yogurtlar içinde aynı şey geçerli malumunuz vücudumuz bu yararlı bakteriler sayesinde ayakta duruyor.
 
Kefir mayasını komşulardan bulmak en kolayı eşe dosta haber salın elbet vardır bir mayalan.
Aktarlardada satıldıgını duymuştum hatta bizim burda bir balcıda kefir mayası görmüştüm. Bulundugunuz ildeki üniversitelerin süt ve süt ürünleri teknolojisi bölümleri yada gıda mühendisliği bölümlerinde olma olasılıgı da yüksek
 
Kefir 7 den 7 e herkezin içebilecegi bir ürün tabi onada alerjiniz yoksa. Ki kendisi bir mantar oldugundan agzınızda af yapma olasılıgı var bunu duymuştum daha önce.
 
 
Kefiri bulduk mayalamayada karar verdik ilk önce yapmamız gereken uyun sütü bulmak
günlük sütler önceden kaynatılıp sogutulan çiğ sütler yöresel mandıraların pastörize sütleri yada benim  favorim migros süt gibi uht sütler. Tecrübeyle kanıtlıdır pınar süt artık içinde ne varsa kesinlikle kefir yapmaya uygun bir süt değil. Umarım bu yazıyı bir yetkilisi okur. Mayamin ölmesine sebeb oldu hatta çok acı bir kefir elde ettim ki bu olaydan sonra asla evime pınar süt almam.
 
Evet sütü seçtik oda sıcaklıgına getirdik cam yada plastik bir kapta mayayı içine salıp üstüne sütü döktük. Cam kavanoz kullanıcaksak kesinlikle metal kapaga kadar süt koymayın çünkü birinci kural kefire metal deymez.
yaklaşık 24 saat karanlık agzı kapalı bir şekilde bekledi. plastik süzgüyle yada tülbentle süzerek   başka bir kaba aldık. dolapta bir kaç saat bekledikten sonra içime hazır.
içine çatalla ezdiğiniz muz kivi çilek gibi meyveler ekleyebilirsiniz eger tadı pek hoşunuza gitmesse.
 
kefiriniz kısa sürede çogalıcaktır mutlaka sizde eşe dosta duyurun hatta içi süt dolu küçüçük bir kavanozla cok uzaklara yollayabilirsinizde.
 
Unutmadan kefir mayasını dolapta yine sütün içinde saklayabilirsiniz.
 
kalın sağlıcakla...
 
 

3 yorum:

  1. müthiş faydalı bişey eve dönünce bende deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ece burada kefir satiliyor ama nedir diye hic almadim ama hep merak etmisimdir hem alttaki yazini okudum bazen olusan alergi durumunu, cok guzel aciklmais vede kefir hakkinda bilgi vermissin tesekkurler..sanirim son derecede faydali..deneyecegim hazirini alipta..tesekkurler..

    YanıtlaSil
  3. Ben de maya arıyorum şu ara.
    En son denediğim de, yoğurt olmuştu ve bayağı talıydı ve maya kayıp olmuştu.

    Yine denemek istiyorum, kızım pek seviyor çünkü.

    Uht sütler den vazgeçtim ben hatta paket peynirlerden de, tatları bana yavan geliyor.

    Geveze anne Çiğdem

    YanıtlaSil