10 Mayıs 2013 Cuma

Ekşi Mayalı Kıymalı Rulo Poğaça

Evde eksi maya yaptığımdan beri sürekli bir hamur işi faaliyetindeyim. Lezzetine doyum olmayan ekmekler yaptım. Sürekli yeni tarifler denedim. Hepsi de birbirinden başarılı oldu.
 
Tamam az yiyorum ama yine de yemeden yapamıyorum. Eksi maya diğer mayalara benzemediği için belki de ben çok yiyorum ama şişkinlik yapmadığı için anlamıyorum.
Bu duruma son vermek adına eksi mayayı bitiricem dedim ve bütün mayayı kullanma kararı aldım.
Ahhh ne talihsiz bir karar bu böyle, millet tutturamazken ben aylardır kullandığım mayaya veda ettim. Kıydım resmen mayama.  
 
Oysa ben yazın tatile giderken yanıma alıcak mini barda bakıcaktım ona...
 
 
Gelelim son  ekşi mayalı tarifime
 
KIYMALI RULO POĞAÇA
 


Malzemeler:
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • bir avuç ekşi maya
  • aldığı kadar unu
  • 1 tutam tuz
  • 1 tutam şeker

İç harcı için:
  • 3 soğan
  • 250 gr kıyma
  • tuz karabiber

Yapımı:
1 su bardağı su ile mayanızı açın üzerine
Sütü yağı ve şekeri ekleyin
Unu ekleyip karıştırın
Tuzu en son ekliycez çünkü maya tuzu sevmiyor:(
Hepsini karıştırıp pamuk gibi bir hamur olunca üzerini kapatıp ( ben hamur için tupperware miksim 7,5 kullanıyorum) kabarmasını bekleyin. Yaklaşık bir saat dinlenicek. Siz bu arada soğanı kıyıp kıymayla kavurun ve tuz karabiberi ekleyip soğutun.
hamur kabarınca tezgaha alıp tekrar yoğurun ve unlayıp 5 mm kalınlığında açın. üzerine biraz yağ ile kıymayı yayın ve rulo yapın. hamurun kalınlığına göre açtığınız hamuru ikiye bölebilirsiniz.
Yağlanmış tepsiye aralıklarla yerleştirin ve önce 150 derecede 10 dk sonra üzeri kızarıncaya kadar 180 derece pişirin.



 Yanında ayranla afiyetle yiyin...

AFİYET OLSUN....

 

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık harika gözüküyor

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık..
    Ekşi mayayı bitirmeseydin iyiydi :)
    hiç değilse bana gönderseydin :))

    YanıtlaSil
  3. Iyi yapmissin mi desem ayyy ne ettin mi desem bilemedim. Cunku cocuklugumda vardi eksi maya evimizde... En son bir kere bir arkadasin kaynvalodesi verdi bana al tuttur yap diye ben acemi hepsini kattim hamur yaptim :))
    olan olmus bir daha yaparsin Eline saglik olsun canim pogacalar icin ..

    YanıtlaSil