15 Ekim 2012 Pazartesi

Yogurtlu Ispanak Yatagında Fellah Köfte


Canım arkadaşım Mutfak Dilinin tarifini yapmaya karar verdim dun. Tarifleri bire bir tutar reçeteleri tamdır anlıycagınız.
Biraz meşakatli bir yemek yalan değil ama herşey bir arada aynı anda hem salata hem meze hemde ana yemek yer gibi.
Hakkını helal etsin birebir tarifi uyguladıgım için blogundan kopyaladım.
Bu tarifte sadece resim benim.
Hı birde evde dereotu yoktu ben nane ekledim onlarıda tarifte değiştirdim
 



Malzemeler
  • 1 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 bardağın basından biraz eksik kaynar su ( bulguru ıslatmak için)
  • 2 yemek kasığı irmik
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • Tuz, karabiber. kimyon, kuru nane

Ispanaklı karışım için:


  • 3 bag ıspanak
  • yoğurt ( isteye bağlı olduğu için miktarı yazmadım ne kadar)
  • 1 dis sarımsak
  • 1 adet küçük kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • tuz

Sosu için:


  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salcası
  • 2 adet büyük boy domates..
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ


  • Süslemek için ince kıyılmış NANE..
 
Hazırlanması:

  • Bulgur derin bir kaba koyulur. Üzerine kaynar su eklenir, kapakla sıkıca kapatılır, suyunu çekmesi beklenir 10 dakika kadar.
  • Sonra yumurta, irmik, un, tuz, karabiber. kuru nane, kimyon eklenir iyice yoğrulur.. Bu yoğurma aşamasında un az gelirse ilave edilir. Çok sert olmayan bir hamur yapılır.
  • Sonra bu hamurdan kucuk köfteler yapılır ortasına işaret parmakla küçük çukur sekli verilir..
  • Kaynayan suya atılıp haslanır köfteler.. Çıkartılır.. Bir kenarda soğuması beklenir.


  • Ispanaklar yıkanır, doğranır. Soğan ince kıyılır yağda kavrulur.
  • Uzerine doğranmış ıspanaklar ilave edilir ıspanağın yaprakları fazla ölmeden ocaktan alınır..
  • Bir kenarda soğutulur..
  • Yoğurda 1 diş sarımsak rendelenir sonra yoğurt kavrulmuş ıspanaga ilave edilip karıştırılır. Yoğurdun miktarı sizin kendi zevkinize baglı.. Az ve ya çok olması. Ben çok seviyorum o yüzden yaklaşık kucuk salca kavanozu kadar belkide biraz daha fazla yoğurt ekledim..
  • Bir tencerede 3 yemek kaşığı sıvı yağı ısıtıyoruz.
  • Domatesleri rendeleyip yağa ilave ediyoruz, domates salçasını, biber salçasını ilave edip kavuruyoruz..
  • Hafif kavrulan karışma haşladığımız köfteleri ekleyip biraz da köftelerle birlikte kavuruyoruz. Köftelerin her tarafına iyi domatesli sosun bulaşmasını sağlıyoruz..


  • Ispanaklı yoğurtlu karışımı derince servis tabağına yayıyoruz. Kavrulmuş köfteleri uzerine ekliyoruz..
  • Tencereni dibinde kalan domatesli sosu da uzerine gezdiriyoruz.
  • Uzerine ince kıyılmış NANE serpiyoruz..
Afiyet olsun...

NOT: Bu yemek karatay diyetine tamamen uygun oldugu için bu diyeti yapanlar rahatlıkla yiyebilirler.

Bu arada çekilişime katılmayı unutmayın.
 

10 yorum:

  1. hayirli sabahlar balim .
    uyanir uyanmaz anam bu ne dedim :)
    dün ispanak yapmamis olsaydim garanti bugün olurdu bu .
    ama deneneceklere kaydedildi insAllah

    günün hayirlara vesile olsun

    YanıtlaSil
  2. Bu köfteye bayılıyorum. Nasılda canım çekti. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Bu köfteyi biz ya sarımsaklı yoğurtlu, ya domatesli, ya da ıspanaklı yaparız.:) ayrı ayrı yani..Birleştirmek güzel olmuş :))Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ayrıca çok iştah açıcı olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. Çok ama çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Facebook'a mesaj attım canım.Görüşelim:)

    YanıtlaSil
  6. Bugün pazardan ıspanak aldım. Denesem mi ki? :))

    YanıtlaSil
  7. vay vay ismi bile pek havalı. çokta lezzetli görünüyor.. eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. Bu kofteyi cok duydum ama hic denemedim...acaba zor mu ki yapimizi?? Elinize saglik

    YanıtlaSil
  9. Dün yaptım benimkiler şu ana midemde yatıyor:))
    ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyor Ece abla ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil