11 Kasım 2012 Pazar

Evde Nar Ekşisi Yapımı

Hafta sonu kardeşimdeydim.
Çok güzel eğlendik güldük yedik içtik.
4 çocukla 2 film seyrettik.
 
Sonra malum mekan ikeada sonlandırdık haftamızı.
Çok güzel bir şekilde ful şarj olarak başlıyorum haftaya
Geçen haftadan enerjimi kesen olayları arkamda bırakıp gülümseyerek kucak açıyorum yeni haftaya
 
 
 
 
Bu günkü tarifim Nar ekşisi
Evde yapımı zahmetli ama uğraştığınıza değecek bir sos
çünkü tattığınızda bu zamana kadar dışarıdan aldıklarımda neydi dedirtiyor insana
 
Öncelikle 4 kilo nar aldım
Ayıkladım. Artık ayıklamak pratik eskisi gibi uğraştırmıyor. sonra suyunu sıktım ve ocağa koydum.
Ara ara karıştırdım. içine başka hiç bir şey eklemedim.
 

 
Resimde de görüldüğü gibi
porselen tabağa damlattım ve tabağı dık tuttum yavaşça sürüldü zaten kıvamı reçel kıvamına gelince tencereyi kapatma vakti geldiğiniz anlıyorsunuz. Aman dikkat çok kaynatıp yakmayın.
hiç soğumasını beklemeden kavanoza aldım. İnce cam bir kavanoza koymayın anında çatlar ısı çok yüksek malum.
 
 
Tek kötü yanı 4 kilo nardan 100 ml nar ekşisi çıkıyor. ama bir tatlı kaşığı nar ekşisi bir salataya yetiyor.
Ben kısmet olursa daha çok yapmayı düşünüyorum. Şükürler olsun bu sene nar çok değerlendirmek lazım. Koyulaştırıp minik su petlerinde dondurucuya atıp yazın çocuklara içirmek lazım.
 
Sevgiyle kalın blog dostlarım hepinizi çok çok öptüm..
 

13 yorum:

  1. masAllah benim guzuma .
    elbet lezzet farklidir cünki ev yapimi
    deneyeyim insAllah ellerine saglik
    hayirli haftalar yavrucum

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık ev yapımı gibisi varmı? afiyet olsun sizlere...

    YanıtlaSil
  3. mutlaka deneyeceğim.nar ekşisini çok seviyoruz eşim de bende.:)ellerine sağlık
    muhabbetle

    incininfincani.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. EMEGİNE SAGLIK CANIM.KENDI YAPTIGIN LEZZETLER DAHA BIR BAŞKA OLUYOR.AFİYET OLSUN.

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel olmuş canım afiyetle yiyin. Bende yapmak çok istiyordum ama üşendim işte. Bunu görünce kesin yapıcam..

    YanıtlaSil
  6. Çok çok severim ama uğraşırmıyım bilemiyorum :))

    YanıtlaSil
  7. En zoruma giden narı ayıklamak.Yeni çıkan marketlerde satılan nar ayıklayıcısını her gördüğümde acaba alsam mı deyip vaz geçtiğim alet acaba gerçekten kolaylık sağlıyormu .Aslında alıp tarifi yapmak lazım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka al acayıp işe yarıyor. ben onun sayesinde narı sevdim.

      Sil
  8. çok uğraştırmıştır mutlaka ama ne kadar sağlıklı.. hazır alıp kullandıklarımızın içinde kimbilir hangi katkı maddeleri vardır.. nar şuanda ist.da 1 lira civarı, çok pahalıya mal olmaz herhalde..

    YanıtlaSil
  9. hayırlı olsun kankam com..da yakışmış hani:)

    YanıtlaSil
  10. Süpersin, süper. Nasılmış, kolayca ayıklamak bakalım??

    Meraklı anne

    YanıtlaSil
  11. Evde nar ekşisi yapıldığını hiç duymamıştımmm. :] Çok iyiymiş yahu. :]

    YanıtlaSil