7 Mart 2012 Çarşamba

SÜTLAÇ

Ecem ağlıyıp duruyor ben TÜTAŞ iştiyorum diye. Diyorum kızım tütaş ne ? tülaş istiyorum tülaş alalım tülaş yapalım. Allahım bu ne hem yapıyoz hem alıyoz. Annaneme söyle tütaş yapsın( Çocuklar teyzeme annane diyor) Yok çıldırıcam ne bu tütaş. Akıl küpüm oğlum çözdü '' Anne bu sütlaç istiyo dedi. '' Gerçektende sütlaça aş ermiş kızım. Teyzemi aradım tarifi versin diye portakal ağacından aldım ben dedi ona bak hemen aldım çok güzel tuttu. mutlaka deneyin.


 
                                          Resim benden tarif  portakal ağacından..


malzemeler:
  • 1 kg soğuk süt
  • 1,5 çay bardağı pirinç
  • 1 litre su
  • 2 yemek kaşığı pirinç unu
  • 2,5 su bardağı toz şeker
  • üzerine tarçın

hazırlanması:
1. 1,5 çay bardağı pirinci yıkayıp 1 litre su ile ateşe koyun. pirinçler uzayıp bıraktığı suyu çekene kadar pişirin.
2. soğuk sütü ekleyin. 1-2 defa karıştırıp, kaynamasını bekleyin.
3. bu arada bir kasede 2 yemek kaşığı pirinç ununu 1 su bardağı soğuk su ile ezin. tencerede kaynamakta olan sütten 1-2 kepçe alıp kaseye ekleyin. (pirinç unu ılınmış olmalı)
4. pirinç ununu tencereye ekleyin, arasıra karıştırarak 10 dakika kadar pişirin.
5. 2,5 su bardağı toz şekeri ilave edip karıştırın ve 1-2 taşım kaynatın.
6. sütlacı kaselere paylaştırın. soğuyunca üzerlerine tarçın serpin.


Tarife harfiyen uydum

17 yorum:

  1. Sabah sabah bu ne kız :)))
    Aay bende isterim..fırınlasak da mı yesek fırınlamasak damı yesek..Ecem!!..günaydın dostum!
    Ellerine sağlık açıyom msn'yi az sabır :)

    YanıtlaSil
  2. Bidahakini fırınlayıpta yesek daha da güzel olur:))sana ondan yaparım.

    YanıtlaSil
  3. isin sirri tutastaymis zira ben anneme soyluyorum soyluyorum yapmiyor :(
    bende pek beceremedigimi hissediyorum eee anne elinden yemekte baska olur degil mi :)
    ellerine saglik canim benim, opuyorum tutas'ciyi ve seni ;)

    YanıtlaSil
  4. Evet canım bak dene tütaş de belki yapar annen.Canım anne eli değen herşey bir başka olur demi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle anne eli bir baska :) mutlu pazarlar canim benim :))

      Sil
  5. oo miss gibi tülaşlar ,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  6. Benim yazımda küçük kızda bu sütlaçtan istiyordu. Çok güzel. Çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım okudum içim cız etti okudukçada yorum yazmadım o yazına yazamadım. Ama gölyakı yı yazmışsın çok güzel anılarım var benim orda ona yorum yazdım okudun mu
      ?

      Sil
  7. yorumunuzla beni o kadar rahatlattınız ki,teşekkür ederim.hep iki arada bir derede kalıyorum,acaba gerçekten kursa gitmeme gerek var mı,kursa gitmeden bu işi yapabilir miyim diye; sonra bu işte iyi yerlere gelmş insanlara bakıyorum hepsi kursa falan gitmediklerini kendi kendilerini yetiştirdiklerini söylüyor,galiba bende öyle yapıcam bana acaip gaz verdiniz :)) bakalım 2 çocukla nereye kadar giderse... sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bu iş hayal gücü ve el melekesi isteyen bir iş. o kurslardan mucize beklememek lazım. bol bol site gez you tube video izle. işe mutlaka yarıycak.

      Sil
  8. bizimkiler bayılır,harika görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Anneciği yapsana kızına sütlaç. : )) Kıyamam, onlar yeter ki yemek istesinler.
    Kuzey de çok sever sütlacı, Soruyorum sütlaç mı muhallebi mi diye, sütlaç ister her seferinde.
    2 günde bir sütlaç yapar oldum.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Canım sağ olasınnn... yapıyorum teyzesi bende sık sık yapıyorum. Bazen dilini çözemiyorum sorun orda. ALLAHTAN abisi var anlıyo yardımcı oluyo:))

    YanıtlaSil
  11. bizim evde sütlaç vazgeçilmezdir,elinize sağlık.
    Banada beklerim izleyicim olun takipleşelim sevgiler:)...
    http://ugurbocegimmutfagi.blogspot.com/

    YanıtlaSil