10 Eylül 2013 Salı

Tarhana Yapımı

İnstagram dostlarına söz verildiği üzere tarhana tarifini ekliyorum.
makinemin pili bittiği içinde fotoyu pinden çaldım :)
 

 
Bu sene tarhanayı farklı yaptım.
İçine normalde  koymadığım bir kaç malzeme ekledim.
 
Malzemeler:
1 kilo kırmızı biber
yarım kilo soğan
2 tane kabak
2 elma
1havuç
yarım kilo domates
yarım kilo kese yoğurdu
tuz
yarım demet maydonoz ve dereotu
minnacık maya
aldığı kadar un
 
Kırmızı biber, domates, soğan, kabak, elma havuç bir kaç parçaya bölünüp az bir suda kaynadı. Aaltını kapattıktan sonra dereotu ve maydonozu ekledim biraz beklettikten sonra el blendırı ile çektim.
bu karışım soğuyunca unu maya kese yoğurdu ve tuz ile iyice karıştırıldı. açıkçası ben bu sene biraz cıvık bir hamur tuttum bunun sebebi ise yoğurmak yerine karıştırmak istememdi.
 
Bu hamur 5 gun dinlendi her gun tahta kaşıkla karıştırılıp üzerine azar azar un koyuldu. ortalama 2.5 kilo kara un kullandım.
 
masanın üzerine pamuklu bir kumaş serdim ve kaşıkla küçük parçalar alıp bu kumaşa yaydım. biraz kuruyunca tersini çevirdim ve en son robottan geçirip un haline getirdim.
 
hava biraz serinlediği için masada kuruması 2 gun aldı. ve bu iki gün boyunca tarhana sürekli karıştırılıp alt üst edildi.
 
yuppiiii bir solukta yazdım inşallah bir şey unutmamışımdır.
 
Afiyet olsunnnn:)
 
 
 

7 yorum:

  1. yazması bu kadar kolay ama yapması bir hayli zahmetli bilirim ,hadi bu zahmete değdi sıcak sıcak içmek nasip olsun canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canim Ece cim eline saglik olsun..Benimde kollari sivamam lazim gunes iyice gitmeden.. Seviyorum tarhanayi. evde yapimi da guzel oluyordur..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ınstagrmda takıpteyım sevgıler:d

    YanıtlaSil
  4. çok değişikmiş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. ahhh bu çok zordur
    İzmir'liyiz biz annem yapar komşular toplaşır ov Allah ov
    annem havuç koymaz içine
    ama yemesi çok keyiflidir
    istisnasız kışın haftada 3 gün pişer, yanına da acı biber turşusuu
    ahh nasıl canım çekti
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Miss gibi ev yapimi tarhana afiyetlen yiyin elinize saglik..

    YanıtlaSil
  7. Çok beceriksizim yapmaya gelince,
    Ama çok becerikliyimdir iş içmeye gelince :)

    tarhana içmeyeli çok oldu ben..

    YanıtlaSil