12 Ocak 2014 Pazar

Sarımsaklı Pilav

Günaydın , mutlu haftalar
 
Bu gün sizlere Osmanlı mutfağından bir tarif vericem.
Tarif Yunus Emre AKKOR un bloğundan alındı.
Çok nadir olarak tarifleri birebir yaparım bu da o nadir tariflerden biri.
 
Açıkça söyleyeyim bu kadar sarımsak tansiyonumu çok fazla yukarı çıkartır demiştim ama kesinlikle hiç bir şey yapmadı önceden söyleyeyim ki bir ön yargı oluşmasın kafanızda bu yemek için.
 
 
 
 
 
 
Sarımsaklı Pilav
 
Malzemeler:
 

 
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı tavuk suyu
3 yemek kaşığı tereyağı
1 baş sarımsak
2 çay kaşığı şeker
2 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
 
 
 
Yapımı:
 
Pirinci  beyaz suyu gidinceye kadar yıkayın.
 tavuk suyunu tencereye kaynatın.
Kaynayan tavuk suyuna pirinci ekleyin tuzunu atıp karıştırın,
Tereyağını eritin.
Eritilmiş tereyağını suyunu çekmeye başlayan pilavın üzerine şeker ve karabiberle birlikte ilave edin.
Ayıkladığınız sarımsakları gelişi güzel pilavın içine  batırın ve tencerenin altını iyice kısın.
Kısık ateşte on beş dakika pişirin.
 
Tencerenin altını kapatın ve kapağını açmadan en az 20 dk demlenmeye bırakın.
Ben yanına düdüklü tencerede kuzu eti haşladım ve sanki tandır gibi servis yaptım. Bunun tarifini daha önce vermiştim.
 
Tarifi BURADA
 
AFİYET OLSUN.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder