6 Ocak 2014 Pazartesi

Humus

Bilmiyorum sizin orda havalar nasıl, bizim burada çok sıcak maalesef ne doğru düzgün yağmur yağdı ne hava soğudu.
 
Her evde bir kaç hasta var bu sebep ten. E tabi birde ortada dolaşan şu virüs var:(
 
Kişisel görüşüm diyet yapmak için hiçte uygun bir zaman değil diyor. Aksine daha dikkat etmeli yediklerine içtiklerine.
Bol sıvı, bol protein hatta bol bol iyi yağlar alınmalı şu günlerde.
 
 
Biz bu günkü proteinimizi iyi yağımızı humustan alamaya karar verdik. ( Allahım konuyu nasılda bağlıyorum ) Humus hakkında bir şey tespit ettim kime sorsam ya hiç sevmiyor ya çok seviyor. Buda onun Fava gibi uç sınırlarda bir yemek olduğunu kanıtlıyor.
 
HUMUS
 
 
TARİF:
 
200 gr tahin
500 gr haşlanmış nohut ( hazır şekilde dondurucuya attıklarınızdan yada konserve kullanabilirsiniz ben 1 paketi haşladığım için çiğ olarak kaç gram geliyor bilmiyorum)
biraz tuz
üzerine dökmek için zeytinyağı ve pul biber
Kıvamına göre 1 çay bardağı kadar ılık su
 
Önce nohut u robotta çekiyoruz püre haline gelince içine yavaş yavaş dokuyoruz. Tuzunu da ekleyip uzunca bir sure karıştırıyoruz. servis tabağına döktükten sonra tavada zeytinyağı ve pul biberi kızdırıp üzerine döküyoruz. ister soğuk ister sıcak servis yapabilirisiniz.
 
Uyarı: bu ölçülerle epey bol miktarda huşu çıkıyor humus hemen bozulmaz ama yine de az kişi iseniz tarifin yarısını uygulayın.
 
AFİYET OLSUN....
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder