5 Şubat 2013 Salı

Kuzu Gerdan Haşlama

 
Güzel bir hava ışıl ışıl bir gün.
İnsan daha ne ister mutlu olmak için.
Şubat ayında böyle bir hava acaba kış başlamadı mı yoksa bitiyor mu diye ikilem arasında bırakıyor insanı.
 
Bu gün favori tariflerimden birini paylaşıcam.
 
Bizim evde herkesin asla hayır demiyeceği
Kuzu Gerdan Haşlama:
 
 
  • 4 kuzu gerdan
  • 2 havuç
  • 2 patates
  • 2 soğan
  • 2 kaşık un
  • 2 kaşık sıvı yağ
  • tuz, karabiber
Öncelikle gerdanları düdüklü tencerede üzerlerini en az 3 parmak geçicek kadar suyla haşlıyoruz.
Gerdanlar haşlanınca sudan çıkarıp tabağa alıyoruz ve düdüklüdeki suyun içine havuç, patates ve soğanı iri iri doğruyoruz yaklaşık 15_20 dk onları da haşlıyoruz. bu arada tabağa aldığımız gerdanları kemiklerinden ayırıyoruz. iliğini çıkartmayı sakın unutmayın.
Ben bu işlemi çocuklarım küçük diye yapıyorum sizler istemesseniz gerdanları bütün halde bırakabilirsiniz.
Sebzelerde haşlandıktan sonra etleri de içine ekleyip kaynatmaya devam ediyoruz.
Ayrı bir tavada 2 kaşık unu 2 kaşık yağ ile kavuruyoruz ve kızgınken yavaşça karıştırarak et ve sebzelere ekliyoruz. En son tuz ve karabiberini ekliyoruz.
 



Unu mutlaka koyulaşıncaya kadar kavurun. Ben genelde yağsız teflon tavada unumu önceden kavurup kavanozluyorum. Böylece her çorbaya yeteri kadar koyuyorum.
Çok besleyici bu çorbayı bol limon ve karabiberle yemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.
 
 
 
AFİYET OLSUN...

7 yorum:

  1. bizde çok sık yapılır bu yemek şifa deposu
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çorbaya bayılırım ben. ana yemek olmasın çorba öğün olarak yeter bana.
    Çok lezzetli görüüyor canım ellerine sağlık.
    afiye şifa olsun.

    YanıtlaSil
  3. offf çok güzel görünüyor.Annem çok yapar bunu.Üstüne karabiber limon tam şifa çorbası.Ellerinize kollarınıza sağlık olsun.Amin .:)

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun canım bir de yeni ismin hayırlı uğurlu olsun.Haşlaman harika görünüyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. bu tür haşlamalar düdüklüde başarılı oluyor eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor ayrıca ben de çok severim afiyet olsun :)

    YanıtlaSil