26 Şubat 2013 Salı

Pancake ( pankek)

Her sabah kahvaltı krizi yaşanan evlerdeniz biz. Öyle sade peynir ekmekle kahvaltı etmezler benim çocuklarım. Pişi isterler krep isterler omlet isterler isterlerde isterler işte.
Bazen pancake yaparım ama o pancake krep hamurunun sadece tavaya küçük şekilde dökülmüş olanıydı. İnstagramda tariflerine bayıldığım arkadaşım AŞK-I KIRMIZI bu tarifi verince hemen denedim.

O günden beride pancakelerimi hep bu şekilde yapıyorum.
 
 

 
 
 
Malzemeler:
 
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 4 yemek kaşığı şirke
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • bir tutam tuz bir tutam şeker

 
Yapımı:
 Ben hiç bir sıra göz etmeden tüm malzemeyi çırpıyorum ve önceden ısıtılmış tereyağlı  tavaya döküyorum. Yanında istediğiniz şeyle sunabilirsiniz hem tatlılar hem tuzlular yakışıyor.
 
 
 
 
AFİYET OLSUN...

8 yorum:

  1. Ececiğim bizde de durum aynı.Krep çok sık yaparım ama bunlar daha pofidik oluyor galiba.Deneyeceğim arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. İştah açıcı görünüyorlar
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. bende denemek üzere aldım tarifi en kısa zamanda ,eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Ne guzel gorunuyor, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. Nedif görünüyor eğer yumurta aklarını önce köpürtüm daha sonra diğer malzemeleri katarsanız daha puf puf oluyor ;)
    bende beklerim:http://kirmizirouge.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Canim bizdede oyledir. Peynir zeytin madaya gelir ve gider :) mutlaka bir seyler olmalidir. Pan kek cok guzel olmus canim. Bende ogluma yaparim. Bu tarifide deneyecegim.
    Ellerine saglık.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Pancake e bayilirim birde kahve yanina:)) Bulursaniz uzerine akcaagac surubu yada Agave surubu dokerek yemenizi tavsiye ederim 1 kerelikte olsa ve mutlaka yaninda kahve ile:)

    YanıtlaSil