11 Şubat 2013 Pazartesi

Sebze Köftesi ve Ispanaklı Erişte

Bu gün saf vegan 2 tarif vericem sizlere.
Hem çocukların hem sizlerin severek yiyebileceğiniz yemekler bunlar.
 
Yemek yaparken ilk önce yaptığım şeylerin mümkün olduğu kadar sağlıklı ve katkısız olmasına  dikkat ediyorum daha sonra yapımı kolay ve ekonomik tarifleri uyguluyorum mutfağımda.
Bir çok izleyenimde zannedersem yaptığım yemeklerin pratikliğini ve besleyici olmasını seviyor.
 
Normalde sebze köftesini mücver gibi içine un, süt ve yumurta koyarak yapardım.
Ama bu tarifi tv de yeni gördüm ve hemen denemeliyim dedim. Tam benlik içinde hiç bir hayvansal yok Vegan beslenmem gereken günler için ideal.
 
                                                           
 
                                                               İlk önce sebze köftesi
 
 
SEBZE KÖFTESİ
  • 4 orta boy patates
  • 2 orta boy havuç
  • 1 su bardağı bezelye ( ben yazdan dondurucuya atmıştım)
  • 1 orta boy kereviz
  • 3 pırasa ( sadece beyaz olan kısımları)
  • 2 çarliston biber ( buda dondurucuda vardı)
  • tuz karabiber ve zeytinyağı
Öncelikle patates, havuç, kereviz ve bezelyeyi soyup küp küp kesip üzerlerini geçinceye kadar hafif tuzlu suyla ocağa alıyoruz. Diğer tarafta  biber ve pırasayı kavuruyoruz. Ben biberleri dondurucudan çıkardığım için önce biberleri kavurdum siz normal biber  kullanıcaksanız pırasayla ayni anda kavurabilirsiniz.
Sebzeler haşlandıktan sonra temiz bir kaba suyunu süzün. Ve kavurduğunuz pırasa ve biberle karıştırıp ezin. Ben püre gibi ezmedim biraz taneli bıraktım. Zaten tüm sebzeleri ayni anda attığınız için eşit pişmediklerinden tam gereken kıvamda ezileceklerdi.
soğuduktan sonra püreyi avucunuzun içine alın yuvarlayın ve üzerinden hafifçe basıp tepsiye dizin. Tüm köfteler bittikten sonra tepsiyi buzluğa atın köftelerin toparlanması için en az yarım saat dondurucuda dinlendirin.
Ve çok az zeytinyağıyla  önceden çokça ısıtılmış tavada kızartın.
Kızartırken parçalanmamasını istiyorsanız ki çok yumuşak bir kıvamı var parçalanması çok normal, önce bir yüzünü iyice pişirip ıspatula ile hızlıca çevirin.
 
Ve köftemiz servise hazır. Şimdi yanına ıspanaklı eriştemizi yapalım.
 
 
 
ISPANAKLI ERİŞTE
  • yarım kilo ıspanak
  • 1 Büyük soğan
  • 2 diş sarmısak
  • 500 gr erişte
  • zeytinyağı tuz karabiber
Soğanları ve sarmısağı kavurun ve üzerine temizlediğiniz ıspanakları atın.
ıspanaklar hafif yumuşayınca bu karışımı robota koyup çekin.
Teflon ( bu şart mutlaka yapışmaz bir tencere olmalı) tencerede zeytin yağıyla erişteyi kavurun erişteler rengini değiştirmeden önce sebzelerden kalan sebze suyunu suyla karıştırıp 4 bardak su olunca erişteye dökün ve ıspanak püremize tuzu ve karabiberi ekleyip kaynayınca altını kısıp pilav gibi demleyin. Bu karışım ara sıra karıştırılmak istiyor ve ne yaparsanız yapın ıspanaktan dolayı hafif dibi tutuyor. 
Ve iki tane süper sağlıklı yemeğimiz hazır ister yoğurtla ister cacıkla çocuklarınıza yedirirseniz müthiş bir menü olacaktır.
AFİYET OLSUN...
 
 


7 yorum:

  1. nefis görünüyor...ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. 2 tarifide çok beğendim ....eriştede çok iştah açıcı sebze sevmeyen çocuklara bu köfte süper ... Ellerine tarifine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Vejeteryan değilim ama bir günlüğüne olabilirim:))Harika görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  4. Sebze koftesi harika bir fikirmis canim hemen hayata gecirecegim :)) cunku benim bizdiklar her cocuk gibi sebzeyi hic sevmiyor belki bu sekilde onlar icin daha yenilebilir olur. Tarif icin tesekkurler ececigim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. Ben kesin yağacağım bunu eşşek sıpam yer inşallah severse sebze açığımızda böylece kapamış oluruz..

    Malum bizde de süt alerjisi var ideal oldu yani...

    ellerine sağlık ececiğim

    YanıtlaSil
  6. Her iki tarifte cok guzel ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik canim. Saglikle ve lezzetli olmuslar.

    YanıtlaSil