13 Mayıs 2012 Pazar

Feslegen, Reyhan, Baselikum....

Baharla beraber baharatlarda yeşermeye başladı. Şükürler olsun rabbime. Tohumlarımı ektim ama benimkilerin yenilecek kıvama gelmesini bekleyemeden pazardan Fesleğenimi aldım.

Fesleğen çoğu yerde reyhan olarak biliniyor.
Benim  sizlere bahsediceğim feslegende o küçük yapraklı olan değil nane gibi kocaman yapraklısı.

Mis gibi  kokusuyla tanıdığımız fesleğenin şifa kaynağı olduğu biliyormuydunuz.

Yapılan bir araştırmaya göre, fesleğen başta romatizma ve eklem ağrıları olmak üzere bronşit, astım ve cilt hastalıklarını gidermede çok etkili bitki oldugu anlaşıldı

DİYETTE DE ETKİLİ

Manchester’daki İngiliz İlaç Konferans’nda sunulan araştırmaya göre romatizma hastalarına fesleğen yedirildi. Hastaların yüzde 73 gibi yüksek bir oranında şişme ve ağrıların azaldığı görüldü . Fesleğenin bronşit, astım gibi ödem yapan ve insanın yaşam kalitesini düşüren hastalıkları da etkili biçimde azalttığı saptandı.

Kan şekerini düzenlemeye yardımcı olduğu anlaşıldı. Şeker düzeyini azalttığı için şeker hastaları için de önerildi… ”

Ne yazık ki henüz bir fesleğen hapı mevcut değil ama salata olarak yenmesi çok faydalı” diyen araştırmacılar diyetlerde de fesleğen kullanımının kilo vermede etkili olduğunu belirtti

Fesleğen tokluk hissini arttırır

Fesleğen nasıl kullanılır: Hem taze, hem de kurutularak kullanılan fesleğen, pişirilerek ya da çiğ yenilen yemeklerde yaygın olarak kullanılır. Kendisi pişirildiğinde tadını çabuk yitirdiği için, genellikle yemeklere son anda katılır. Süs bitkisi olarak da kullanılır. Fesleğen kokusu sivrisinek ve tahtakurusu gibi canlıları uzaklaştırır. Esans yapımında da kullanılır. Baharat olarak çorbalarda ve salatalarda koku ve lezzet vermek için kullanılır.


Feslegenli boll boll tarif vericem sabredinn...

Fesleğenin Faydaları: Sakinleştirici özelliği ile vücudu rahatlatır.Enerji verir. İştah açıcıdır. Hazımsızlığı giderir. Öksürüğü ve baş dönmesini keser. Ağız içindeki yaralara karşı faydalıdır. Arı sokmasında zehrin etkisini azaltır. Çayı yapılıp içilirse bağırsak gazlarını giderir. Cildi rahatlatır. Fesleğen ile hazırlanan losyonlarla saç derisine masaj yapılırsa saç köklerini güçlendirir. Tokluk hissi verir . Fesleğen yağı selülit şikâyetlerini azaltır
.

Küçük , büyük yapraklı farketmez yaz esintilerinde Egeyi hatırlatan kokudur feslegen.

Kalın sağlıkla ve sevgiylee....

3 yorum:

  1. Benim de balkonda son iki senedir sürekli var.

    Mutfakta son dört senedir kullandığımı maalesef kaybettim.

    Çayını hiç denememiştim. Yararlı bilgiler için sağol.

    96. oldum

    Mutlu anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  2. vaz gecemedim baharattir mutfagimda kendileri .
    yemeklerde dikkatli kullanilmasi gerekir balim fazlasi yemegi acilastirir .
    hayirli bir hafta dileklerimle Rahman razi olsun insAllah .öpüldün

    YanıtlaSil
  3. fesleğen deyince şu kokulu cam önünde büyütülen çiçek gelir fakat pazarda satılan uçları kırmızı olan reyhandır yanlış yapmıyorsam.
    lakin istanbulda bir arkadaşım salatanın üzerine çiçek olanı doğradı ve inanılmaz lezzet
    ben şimdi çiçek fesleyen dikiyorum
    bütün yaz salatalara uçundan açık alıp doğruyorum
    deneyin çok güzel oluyor

    YanıtlaSil