29 Mayıs 2012 Salı

Deniz Börülcesi Salatası

Selamlar sevgili Sade Kahve sakinleri,
Bu gün sizlere Egenin güzel bir lezzetini sunmak istiyorum. Yapımı çok zahmetli bir salata bu.
Deniz börülcelerini canım arkadaşım Özlemcim getirdi.  Bu yılın açılışını onun sayesinde yaptık anlıycağınız.
Tekrar teşekkürler arkadaşım...


Yapımı zahmetli dedim keşke yapım aşamasında çekebilseydim ama Ecem(cim) bana yardım ettiği için zar zor bitirdik temizleme işlemini.
Peki nasl yapıyoruz deniz börülcesini.
Demet halinde satılıyor börülce lastiğini ipini kesip boooollllll suda yıkıyoruz. çok çamurlu oluyor o yüzden birkaç su yıkıyoruz.
köklerini kesmeden haşlıyoruz.haşlandıktan sonra, buzlu suya atıyoruz börülcelerimizi. bu daha diri ve renginin daha koyu yeşil olmasını sağlıyor. Kökleri elimizde kalacak şeklide sıyırıyoruz.
ayıkladığımız börülcelerimizi sarmısaklı yoğurtla bol zeytinyağıyla servis ediyoruz.
Ben bezen normal deniz börülcesi gibi domatesli yapıyorum onuda ilerleyen günlerde yaparım kısmetse

Kalın sağlıcakla, Afiyet olsunnn...

12 yorum:

  1. ellerine saglik balim sifa olsun yiyenlere

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık.. serin serin pek güzel yenir..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ececim. bayılırım deniz börülcesine.. biz yoğurtlamadan yaparız ama eminim bu da çok güel oluyordur..

    YanıtlaSil
  4. bayılırım deniz börülcesine. biz yoğurtlamadan, ekşilisini yaparız ama eminim bu da çok güzel oluyordur... ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  5. Yaz geldimi ben bayılıyorum, deniz börülcesine.Her çeşitini yap yap, ye,elinize sağlık.
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor. bayılırım ben bu salataya canım çekti :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de dün yaptım :) Hatta fotoğrafını da çektim blogumda paylaşmak için. Biz üzerine bir de kırmızı biberli yağ koyuyoruz.

    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Bayılırım deniz börülcesine,burda çok bulamıyorum malesef.Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık.
    Blogunuzu çok beğendim, izlemey aldım.Ben de beklerim.Görüşmek üzere.Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  9. Kızlarr çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Sizlerde çok seviyormuşsunuz çok sevindim okuduklarıma.öptümmmm hepinizi..

    YanıtlaSil
  10. hıc yemedım ama tadını merak edıyorum ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  11. Ellerine saglik canim, süper bir görüntü...Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  12. Elinize sağlık,Egeli biri olarak çok severiz deniz börülcesini,ama birde yoğurtsuz limonlu sarımsaklı sosla deneyin o da çok güzel olur:)

    YanıtlaSil