16 Mayıs 2012 Çarşamba

Focaccia ( İtalyan pidesi) Ece usulu ile

Namaz ve ibadetten sonra dua etmek.
Tevbe ve istiğfarını kemal-i ihlas ile tektim etmek.
Kıbleye yönelmek ve evvelinde ''Elhamdülillahi Rabbil Alemin'' diyerek Allah'ı hamdüsena eylemek.
Resül-ü Ekrem'e (S.A.V.) duanın önünde ve sonunda salat ve selam eylemek.
Duanın sonunda '' Amin'' demek.
Duayi yalnız kendimize mahsus kılmamak, Bütün müminleri duaya ortak etmek.
Ellerini semaya kaldırıp avuçlarını açmak ve duanın sonunda yüzünü meshetmek.
Huzru-u kalple, huşu içinde, teslim olarak niyazda bulunmak.
Kabul edeceğini umarak ve cevap verileceğinden emin olarak dua etmek.
Duanın adabıdır.
Rabbim dualarımızı kabul etsin. Bizi sevdiği anlı ak kullarından eylesin.
Amin.

Günaydın canlar. Bu sabah hem kendime hemde size bir güzellik yapmak istedim. İnşallah bu güzellikler devam edcek gücüm yetiğince. Başka gereksiz işlerle vakit kaybetmektense bu satırları yazmak daha doğru olsa gerek...
Aylardır gündüz tv seyretmiyordum. Bir kaç gün önce martha da Focaccia yaptıklaını görünce Ecemden bin bir naz niyaz kumandayı aldım. Tarifi izledim notumu aldım. Yine herzamanki gibi şunuda bunuda eklerim diye planladım.
Hamur malzemeleri:

600 gr un
250 gr su
yarım çay bardağı zeytinyağı
bir çay bardağı ev yapımı yoğurt
tuz, şeker

Yoğurun ve en az 30 dk dinlendirin. Hamuru ekmek hamurundan biraz yumuşak yaptım. Dinlendikten sonra bol yağ ile yağlanmış tepsiye hamuru alın ve yayın içerine resimde gördüğünüz gibi parmağınmızla baskılar yapın ve üstünü streç filmle kapatıp en az 15 dk daha bekleyin.
Bu arada iç harçı hazırlayalım hadi.

Malzemeler:

5 kuru soğan
zeytinyağı
 biberiye
1 yemek kaşığı türk kahvesi ( tabiki bu benim eklentim italyan pidesinde ne işi olur)
tuz
Tulum peyniri rendesi

Soğanları piyazlık şekilde doğrayıp yağda kavuruyoruz. tuzunu kahvesini( bu aralar buna takmış durumdayım herşeyin içine kahve koyar oldum çok lezzetlendiriyor karamelize ederken sahane oluyor. Abartmamak koşuluyla mutlaka deneyin). Biberiyeyi doğrayın
Şimdi müthiş buluşma zamanı.
Tulum peynirini hamura rendeleyin ve hamurun üzerine harcınızı serin ve 200 derece fırında pişirin.
Taki bu altın rengi alıncaya kadar.
Biz sadece yanına çay yapıp yedik. Yerkende bir dahaki pide malzemeleri için plan yaptık.

Tabiki bu benim usulum oldu siz orjinalini yapmak istiyorsanız. Mesela Cafe fernandoya bakabilirsiniz.
Kalın afiyet ve sağlıcakla.....

8 yorum:

  1. Bana bunu neden yapıon canım yaa nefis görünüyo :)) valla çok hamaratsın enişte yaşadı :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim, cok güzel görünüyor...Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım yaa on parmağında on marifet valla:))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık arkadaşım ,diyetteyim ama lafta kalıyor),sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Ece usuluyle yapmak lazım :)

    YanıtlaSil
  6. Slm,

    Ellerine sağlık.
    O hanımın programları ilgi çekici oluyor.
    Seyredebildiğim zamanlarda ben de mutlu ayrılıyorum ekranın başından.

    Tv pek seyretmeyen ama seven anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  7. karamelize ederken kahve eklemek çok ilginç.mutlaka denemek istiyorum.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. kahveyi duyunca hemen geldim:)))güzel bir blog ellerine sağlık!
    bana da beklerim!

    YanıtlaSil