21 Mayıs 2012 Pazartesi

İncirli Cevizli Kek

Büyük bir heyecan kapladı içimi, Kalbimde kelebek kanatları duygularım tarifsiz. 3 aylara giriyoruz. İnşallah laiğiyle geçiririz. Tarifine geçmeden önce 3 aylarda neler yapıyoruz hangi tesbihleri çekiyoruz yorumlarınızda yazarsanız çok sevinicem...

Günler oldu integramda paylaşalı ama tarif yazamadım koşuşturmaca içinde. Gecenin bu vakti fırsatı bulunca kaçırmamak istedim.




-125 gr çiçek yağı
-3 yumurta
-1.5 su bardağı toz şeker
-1 su bardağı süt
-3 bardak un
- 1 paket vanilya
-paket kabartma tozu
-100 gr ceviz içi
-100 gr incir
-1 tatlı  kaşığı tarçın

yumurta ve şekeri çırpıyoruz pürüzsüz kıvam alıncaya kadar. sonra süt, yağ, un , vanilya, kabartma tozunu karıştırıyoruz.  küçük dilimler halindeki inciri ve kırdığımız cevizleri içine döküyoruz. 175 derce önceden kesinlikle ısıtılmamış fırında ( keklerde pandispanyalarda fırın ısıtılmaz)pişiriyoruz.
AFİYET OLSUN....

18 yorum:

  1. bak bu fırın meselesini öğrendiğim iyi oldu, benim keklerim çok güzel olmaz da:)))
    nefis görünüyor, nefisss, yanına da kahveeee:))))
    ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş ellerine sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Hem kolay hem hızlı hem pratik tabak pek davetkar arkadasım bayildimmmm ellerine saglık !!

    YanıtlaSil
  4. hani bana bana???
    kahvede var yaninda :(

    ellerine saglik .

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK VALLA CANIMÇEKTİ:))
    CANIM 3 AYLAR İÇN BENDE BAKINIYORUM NELER YAPABİLİRİM DİYE SANA DA GÖNDERİRİYORUM rABBİM KISMET EDERSE İNŞ YAPICAM BEN:))
    Üç Aylarda Yapılması Gereken İbadetler Şöyledir;

    Receb ayının ilk günü Allah (c.c.) rızası için iki rekât nafile namaz kılınır. Sonra samimiyetle işlemiş olduğumuz günahlara tövbe edilir.

    111 defa :“Allahümme salli ala Muhammed” diye Peygamber Efendimize salatü selam getirilir.

    Sonrasında 1660 defa :“Ya ALLAH(c.c.)” diye tesbih çekilir.

    Üç aylar boyunca her gün 1100 defa: ”La ilahe illallah” 100 kere de ”Muhammedun Rasulullah” diye bu tesbihe devam edilir. Bu şekil üzere üç ayların sonunda 90 bin kelime-i tevhit tamamlanmış olur.

    Efendimiz(sav) şöyle buyurmuştur:” Bir defa Kelime-i Tevhid getiren kimsenin 4.000 adet büyük günahı amel defterinden silinir”.

    YanıtlaSil
  6. Bugün kek yapacağım anlaşıldı :) Sabah sabah bir arkadaşımın daha blogunda kek gördüm. Eline salık...

    YanıtlaSil
  7. ozax: Evet canım bende pasta yapmaya başlayınca öğrendim Isıtmıycağımızı fırını.



    Tokideki Ses: sağ olasın....

    Sevgim: hatırlarsan ekmeği yaptığım gün yapmıştın bunu aynen dediğin gibi pratikkk...

    Melek ablam: Sensiz kekmi yenir aşl olsun:(

    YanıtlaSil
  8. Ayşem canım Allah razı olsun güç versin rabbim yapabilelim inşallahh.

    hanhildem: Canım yap canım afiyet bal şeker olsun...

    YanıtlaSil
  9. off canım böyle bir kek çekti çayım yanımda ama kek yok :(

    YanıtlaSil
  10. ooooh ellerine saglik ecem <3
    resim ayri guzel icerik ayri bittim sabah sabah :)
    seviyorum seni biliyor musun ?

    YanıtlaSil
  11. çok güzel olmuş elinize sağlık,yanında kahveyle harika olur.Kahve delisi biri olarak sık sık ziyaretinize gelicem bundan sonra çok sevdim burayı ben:)

    YanıtlaSil
  12. 1Gül (Roseone): Canım al o tabagı reçelide ben yaptım feslegen yapra benim saksıdan. al kuzum al çekinme:)

    Kelebekim kuzummm sende seni seviyorum sende biliyon demi. Uğrayamıyorum bu aralar sana nolur kusura bakma yetişemiyom çok yoğunum. okuma bayramı bitsin telafi edicem sözz...

    ferahca lezzetler: çook teşekkür ederimmm... çok mutlu ettiniz beni hep beklerim....

    YanıtlaSil
  13. Ben bu yazıya yorum bıraktım diye hatırlıyom. Bırakmamışım.

    Ellerine sağlık.

    En bayıldığım şeydir bool cevizli kek. Unu da az, ohh.

    İşbilen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  14. Çiğdem varya çok tatlısın sen yaa:))

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize emeklerinize saglik cok güzel bir tarif.

    YanıtlaSil
  16. Bir dilim daha ....
    Tabi bana ...
    Ellerıne sağlık balım..

    Bu arada biriciğime de teşekkürler sağolsun üç aylar yapılması gerekenlerı yazmış ..

    YanıtlaSil
  17. Gülcan sağ ol canım...
    Sevilcim hoşgeldin arkadaşım. Al canım al. Afiyet olsun....

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar bloğunu şimdi keşfettim. İncir ve cevizin muhteşem uyumu ben buna derim. Harika görünüyor. Ben incirli tatlı yapıyorum kesinlikle tavsiye ederim canım. Ellerine sağlık nefis kabarmış kekin. Seni izlemeye aldım:) Tekrar görüşmek üzere canım. Bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil