16 Mayıs 2012 Çarşamba

KABAK SIYIRMA



 Geçen sene  Lezzetli Somunlarda görmüştüm , gördüğüm gün denemiş ve ailecek bayılmıştık tadına. Bu gün okul çalışmalarımızı yaparken ayak üstü tarifini verdim arkadaşlarıma ama bu içime sinmedi  görüntüyüde görsünler istedim.
Söz ucar yazı kalır misali...

BUYRUN TARİFE

Malzemeler:

6 adet  kabak
1 adet soğan
4-5 diş sarmısak
1 limon suyu
1 tutam pirinç
yarım demet dereotu
Tuz-şeker
Bol zeytinyağı

Yapımı:

Kabakları soyduktan sonra soyma aleti ile  limonlu suyun içine kabakları sıyırıyoruz.
ince ince doğradığımız soğanları kavurup suyunu süzdüğümüz kabaklarımızı kavuruyoruz. Bir tutam pirincimizide attıktan sonra pirinç kabarana kadar pişiriyoruz. İncecik doğradığımız dereotumuzu tuzunu, şekerini üzerine ekleyip son kez karıştırıp altını kapatıyoruz.
Zeytinyağlılara yakıştığı gibi soğuk yada ılık servis yapıyoruz.
Afiyet olsun....

 

8 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir sunum. Ellerinize sağlık. Kabağı bu şekilde ben de çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir fikir, ben de hemen yapmak istiyorum, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Bir tv programında görüp denemiştim. Hakikaten güzel oluyor. Tabi sebze severlere...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlıkk canımm..
    görüntü muhteşemm..
    cici hafta sonları..
    :)

    YanıtlaSil
  5. Görüntü çok güzel,akşam denedim tadıda öyleydi, eline sağlık.Blogger anneyim canım, takipteyim, beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil
  6. Canım benim ben de bir tv kanalında görüp o hafta yapmıştım. Sonuç harika kabağı bir de böyle denemelisiniz diyorum:)))
    Ellerine sağlık canım nefis olmuş sunum...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok fazla yemem ,kabağı en çok mücverini severim ,görüntüsü harika söylemeden edemedim...

    YanıtlaSil