23 Mayıs 2012 Çarşamba

Zeytinyağlı Enginar Dolması


Günler öncesinden Enginarı aldım. Bu gün ne pişiriceksin diyenlere hergün enginar dedim. O enginarlar pişmedi bir türlü.
Bernacım baktı ben o enginarı pişiremiycem karacigerlerimizin bayram etmesi vede damaklarımızın şenlenmesi adına yaptı enginarı.
Allah arkadaşımdan razı olsun. O yapmasaydı ben bu senede korkudan yapamazdım.
Bernacıgım üşenmedi bir güzel anlattı tarifi.

 İç harç için:

1.5  çay bardağı pirinç
1 limon
yarım demet dereotu
5-6 taze soğan ince kıyılmış.
tuz karabiber
1 su bardağı zeytinyağı




En zahmetli yeri enginarı temizlemesi. Genelde manavlar temizliyor ama temizlenmemiş alırsanıç içindeki kılları bitinceye kadar güzelce temizleyin. şekildede görüldüğü gibi 5-6 sıra kalıncaya kadar kart yaprakları çıkartın. onları sakın atmayınnn... sıyırın:)
Hazırladığımız harcı kaşıkla yaprakların arasına koyun ve tencereye dizin.Alttaki açık renkli yere kadar su koyun. Pirinçler yumuşayınca enginarlarda pişmiş olucaktır.

Afiyetleee yiyiniz....

















5 yorum:

  1. Merhaba,
    Enginar dolmasına bayılırım. Ellerine sağlık canım nefis olmuşşş. Mevsimi geldi de geçiyor bile. Çok nazlı bir sebzedir kendileri. Deepfreze için hazırlıklarımı yaptım bu hafta sonu da dolmasını yapsam hiç de fena olmaz hani:))))
    Bana da beklerim canım...
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bu aralar çok karşıma çıkmaya başladı enginar dolması, zaten bayılırım... O yaprakları sıyırıp yemesi ne de lezzetli olur. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık arkadaşının,harka görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. güzel görünüyor ellerinize sağlık. Yapması biraz sabır istiyor ama :)

    YanıtlaSil
  5. enginar dolmasını hiç denemedim. aslında zamanı geçmeden denesem!
    Arkadaşının ellerine sağlık...

    YanıtlaSil