25 Mayıs 2012 Cuma

Haşhaşlı Krep

Günaydın sevgili Sade Kahve severler. Arşivden ne yayınlayayım diye seçerken bu sabahta krep yapalım diye karar verdik. Merak etmeyin onunda tarifini ekliycem çünkü bu krepte devrim yaptım bu sabah.

Tatlı teleşımızın son günlerindeyiz. Yoğun koşuşturmacamız bu hafta son bulucak kısmetse.
Okuma bayramımız bu Cumartesi Kuşadası Tusan otelde olucak. Onunda ayrı bir sorumlulugu oldu üzerimizde tabiki. 

Anlıycagınız önümüzdeki haftalarda daha tariflerimle daha sık burada olucam yorumlarınıza cevap vericem vede bloglarınızı gezebilicem...
Bu arada farkettim Sade kahve yemek blogu oldu çıktı. Özümde var herhalde bu, ben ne yapmaya çalışsam en güzel bunu yapıyorum. Beğendigimide yayınlıyorum demekki.
Ne hikmetse demiycem ben biraz tembel işin pratiğine kaçan bir insan olduğum için teferruatlı yemekleri yapmıyorum. Bilmiyomuyum biliyorumda dedimya tembelim işte:))

Ama bu durum pek çoğunuzun hoşuna gidiyor eminim yani benim pratik yemeklerim kısa tariflerim.Sizden talep gelirse zorlayıp kendimi zor yemekleride yaparım sizimi kırıcam:)
Ayy uzattımda uzattım. Hayırlı Cumalarda diyip tarifime geçicem artık.
Ev ahalisi az kişi bu az kişininde iştah sorunu olunca benim tariflerin ölçüleri epeyce minimal siz eşit oranda arttırın lütfen.

Klasik krep hamuru
1 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 yumurta
1 tutam tuz
1 tutam şeker
Ben bu tarifin içine 2 yemek kaşığı mavi haşhaş tohumu koydum.
Hiç bir sıra gözetmeden tüm malzemeleri kaba koyup karıştırıyorum akışkan bir kıvam alıcak isteğinize göre biraz un ve suyla kıvam verebilirsiniz.
Tavayı ısıtın çok az yağ koyun. Ben seramik tavada yapıyorum birkez yağlıyorum bir daha yağlamıyorum tavayı. Bir kepçe harçtan alıp tavaya yayıyorum. Bunuda bir aleti var ama bende yok eğer krebi yemek yapmak için kullanıcaksam daha ince hamur istiyorsam krema sıvadığım ıspatulamla yayıyorum. Kahvaltı içinse tavayı sallıyarak bu işi hallediyorum.

Haşhaş eklemek  krebin  yumuşacık hamurun içinde çıtırdama olmasını sağlıyor. Özellikle çocuklar bu durumu çok seviyor haberiniz olsun.

Bu sabah yaptığım krep kepekli tahıllı ve yulaf ezmeliydi. Acayip evimizin ilginç çocukları bu tarifi diğerlerinden çok sevgiler yulaf ezmesi için '' Anne bu çiğdem mi? '' dediler.

Not: krep yaparken hamur kabartma tozu konulmaz. Hamur kabartma tozunu Pankek yaparken kullanıyoruz...

Kalın sağlık ve afiyetle.

banada dua edin nolur yüzümüzün akıyla çıkalım çu gösteriye.

13 yorum:

  1. Tahıllar hariç yaptım canım (evde yoktu) hem krep hem pankek olarak yaptım Oglum küçük boylarına bayıldı ellerine saglık arkadasım senin gibi superdi beaa

    YanıtlaSil
  2. Emre paşamada bahar kızmada afiyet olsunn... Süper olan sensin ben anca yardımcı karekter olurum senin yanında arkadaşım.

    YanıtlaSil
  3. Atmayalım lütfen :)
    Seviyorum seni be kadın!
    Sarıldım goocaman..

    YanıtlaSil
  4. Yenilesi... Denenesi bir tarif.

    YanıtlaSil
  5. Hashasliiii krep super bir fikir ellerine saglik ecem

    YanıtlaSil
  6. hanhildem. canım sağ olll
    kelebekim dene mutlaka çıtır çıtır oluyor.

    YanıtlaSil
  7. ama ya kilo yaparsa ? aksam iftara yapsam mi ki ?

    YanıtlaSil
  8. Krepin icine mi tomates felan koyayim ? yani ekmek arasi gibi mi ?

    YanıtlaSil
  9. hmm tamam oyle yapayim ozaman :)
    insallah denemek nasip olur simdi azcik ikindi namazina dek sekerleme yapayim :) insallah yapip paylasirim ;)

    YanıtlaSil
  10. kiskaclik moduna girdim ne seni seviyorumlar bakayim hiiiim
    size diyorum ece ve sevgi .yerim sizi :))
    krebin her türlüsünü severim gecenlerde milföylü katmerin vardiya onu yaptim .sicakken anlamiyor insan yedim yedim sistim birde kremadan yag kesiyorsun balim bence yaptigim bu tariften vazgec sen .
    sarildim daim duadasin .
    ay gene cok yazdim

    YanıtlaSil
  11. Krepler çok güel olmuş. Değişik bir tarif. Ellerinie sağlık. Bende bekleyen bi ödülünüz var. sevgiler

    YanıtlaSil
  12. GERÇEKTEN KREP DEVRİMİ OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK...sevgiler...

    www.birseninmutfagi.com

    YanıtlaSil
  13. canım krep harika hemde haşhaşlı çok cici olmuş. Eşim pek sevmez ama ben bayılıyorum. En kısa zamanda denemek istiyorum. İçine krem peynir, reçel harika oluyor...
    Yada şekersiz yapıp çemen ve zeytin ezmesi ... Canım çekti galiba sayıklıyor muyum neeeeee:))))))
    Sevgiler....

    YanıtlaSil